Musik - o lite annat..

Jag kan inte leva utan den. Musiken alltså. Den ger mig lycka, styrka.. Musiken berikar mitt liv. Just i detta nu är det Jay-Z "Still Got Love For You" som hörs i högtalarna här hemma. Det är samma beat som en Redman + Mary J. Blige låt. Kommer såklart inte ihåg vad den heter (bara för det), men bra är det beatet iallafall.

Musik. Vad skulle jag göra utan den? Musik kan förklara så mycket. Man kan säga mycket med hjälp av musik. Musiken kan verkligen ge en någonting. Åh! Underbart!

Längtar till på lördag. Äntligen!
Mums!

Sitter och tittar på en tavla av L.Jirlow. Den sitter här på väggen ovanför datorn. En gammal reklam affisch för Gröna Lunds 100 års jubileum. Ett härligt motiv! Jag tycker om den på nåt vis. Den är färgglad och rolig. Människorna ser ut att ha det roligt och bra. Den är glad. Jag blir glad när jag ser den. En annan sak som sitter här på väggen är en skattkarta som lilla L. ritade till mig vår sista dag tillsammans. Och en annan teckning från min brorson. Den fjärde saken som sitter på den här väggen är ett foto av ett kyrkofönster som jag fick av en fotograf för några år sen. Jag var i hans studio och blev fotad, så visade han mig lite annat han gjort. Då föll jag för den bilden. När jag gick från studion sprang han för att hämta något. När han kom tillbaka hade han med sig fotot till mig. Sånt gör mig glad. Generösa och omtänksamma människor. Fina människor är viktigt att ha i sin närhet. Jag vill ha fler...även fast jag nog har fler än dom flesta på den avdelningen. Men man kan aldrig få nog av godhet. Eller? Slår det över efter ett tag? Hoppas inte det. Vill inte att dom människorna jag har runt mig nu ska försvinna. Då försvinner jag på nåt vis. Jag älskar ju dom. Allihopa. Varenda en.

 [Jay-Z "Lucky Me"]

Det finns en sak jag vill säga. Jag ska säga det. Måste få det ur mig. Jag ska.. Jag vill.. Hoppas det går så som jag vill att det ska gå. Jag vill ju att det ska gå bra liksom. Oboy är gott. Popcorn med för den delen. Han vet.. Han den där... Han som ska veta.. Han vet..

Jag är
- ä l s k v ä r d -
...han med...

..här står det saker..
Postat av: Andrea

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-13 @ 20:13:11
URL: http://djurförsäkring.net

Skriv något fint..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas inte för andra)

Din blogg?

Säg nåt snällt ♥

Tack för det =)
RSS 2.0